⚔️ CHROMATICA OUT NOW ⚔️

🎃 The October fan mail is here! 🎃
Sign in to follow this  
movie

‘Avatar 2’ Filming Is 100% Complete, ‘Avatar 3’ 95% Finished

Blue Lagoon

avatar-instagram.jpg?w=681&h=383&crop=1

James Cameron provided his Terminator star Arnold Schwarzenegger with an update on the Avatar sequels during a recent chat for the 2020 Austrian World Summit. Speaking by video conference from New Zealand, Cameron said, “We’re 100% complete on Avatar 2 and sort of 95% complete on Avatar 3.” He added that the team is currently working on shooting the remainder of the live action. (Check out the video below.)

Cameron explained that the production lost “about four and a half months” owing to COVID-19, which “hit us like it hit everybody, it hit us hard.”  Avatar 2’s release, as previously announced, “rolled around a full year” because of the pandemic lockdowns, Cameron added. In July, Disney moved all the Avatar sequels, setting Avatar 2 on December 16, 2022 and Avatar 3 on December 20, 2024. The fourth and fifth pictures are due in 2026 and 2028.

Cameron praised New Zealand’s management of the coronavirusoutbreak, saying, “We’re very lucky in that we chose this as our production site years ago. We made the first film here in New Zealand and it turns out to be ranking first or second best country in the world for its COVID response.” In June, New Zealand announced it was virus free, though an August outbreak in Auckland forced a new alert level that has since been downgraded.

https://deadline.com/2020/09/james-cameron-avatar-2-complete-avatar-3-95-percent-finished-covid-new-zealand-video-1234586091/

  • Like 1
  • LMAO 5
  • YAAAS 10
  • Love 2
  • Shook 8

Share


Link to post
Share on other sites
ToxicHot

Wow they're really gonna milk this franchise huh :bradley:

109834824_10164307998545436_106137815492

Formerly known as the infamous xxPaperGangsta.
  • Like 2
  • LMAO 7
  • YAAAS 8
  • Shook 5

Share


Link to post
Share on other sites
Yes To Heaven

and the first movie was released when? in like 2009? Lmao

This isn't the Avatar on everyone's minds now...

Edited by Yes To Heaven
an angel held me like a child
  • Like 16
  • Sad 1
  • Thanks 2

Share


Link to post
Share on other sites
Brecht

Avatar was probably one of the biggest collective deliriums of the movie industry. So glad it lost the Oscar to The Hurt Locker.

  • Like 6
  • YAAAS 1
  • Shook 1
  • Sad 8
  • Thanks 4

Share


Link to post
Share on other sites
LG2008

What will they do if Avatar 2 flops? :billie:

Edit: they'll probably send the other ones to Disney+ :ally:

Edited by LG2008
  • Like 1
  • LMAO 1
  • Sad 3

Share


Link to post
Share on other sites
Lemonky

Is there anyone who actually finds this movie interesting? :billie: the only great thing are effects 

  • Like 9
  • Shook 3
  • Sad 1
  • Thanks 3

Share


Link to post
Share on other sites
buzzkill

Just thinking how they gonna restore the momentum to release this sequel 12 years after...

Share


Link to post
Share on other sites
M Monstre

I think James Cameron is putting way too much faith in these Avatar movies. The first one didn't do well because of the story or the characters (I mean let's be real, almost no one really remembers what it was about), but it did so well because of the technological advancements that were used for that movie. However nowadays, that's just sorta become the standard. There's nothing really special about movies like Avatar anymore.

  • Like 21
  • LMAO 2
  • Thanks 3

Share


Link to post
Share on other sites
austincola
Just now, M Monstre said:

I think James Cameron is putting way too much faith in these Avatar movies. The first one didn't do well because of the story or the characters (I mean let's be real, almost no one really remembers what it was about), but it did so well because of the technological advancements that were used for that movie. However nowadays, that's just sorta become the standard. There's nothing really special about movies like Avatar anymore.

THIS.

  • Like 1

Share


Link to post
Share on other sites
Red

This is not gonna flop, apparently they developed a glasses-free 3D technology and people are gonna be crazy to see it, it will definitely be a mega-hit like Avatar 1 and will most likely snatch back Endgame's record.

I'm not so sure about the rest of the movies in the series tho lol

says Campbell, chuckling.
  • Like 7
  • LMAO 1
  • YAAAS 1
  • Shook 3
  • Thanks 3

Share


Link to post
Share on other sites
NoahSuns
17 minutes ago, Blue Lagoon said:

Avatar 2 on December 16, 2022

:neyde:

  • LMAO 1

Share


Link to post
Share on other sites
Killa

well, they have the balls to be that confident. talk about leap of faith. I know more people that hated that movie than other way around. Or thought it was just plain out boring

which kinda was. Curious tho..

Share


Link to post
Share on other sites
M Monstre
1 minute ago, Red said:

This is not gonna flop, apparently they developed a glasses-free 3D technology and people are gonna be crazy to see it, it will definitely be a mega-hit like Avatar 1 and will most likely snatch back Endgame's record.

I'm not so sure about the rest of the movies in the series tho lol

I can't tell if you're trying to be sarcastic :bradley: 

  • Like 1

Share


Link to post
Share on other sites
Red
Just now, M Monstre said:

I can't tell if you're trying to be sarcastic :bradley: 

Nope

says Campbell, chuckling.

Share


Link to post
Share on other sites
Lord Temptation
27 minutes ago, ToxicHot said:

Wow they're really gonna milk this franchise huh :bradley:

109834824_10164307998545436_106137815492

Unlike the ten Fast & the Furious movies or every Marvel/DC film of the last two decades? At least the Avatar sequels all share the (same) directors original vision. 

Edited by Lord Temptation
  • Like 9
  • YAAAS 1
  • Thanks 2

Share


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...