Jump to content
A Star Is Born
opinion

MEGARATE: Selling England by the Pound - Genesis

Featured Posts

SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake

61-a1ZA72OL.jpg

Before ARTPOP, before Bjork this was considered to be extremely artful and some would say pretentious music. Prog Rock was known for its extremely technical skill to pull off and its incredibly long songs. Selling England by the Pound is considered to be one of the best prog rock albums ever created and is generally consider to be Genesis's best album. This is considered the best lineup of the band with Peter Gabriel on vocals (who you may know for the songs "Big Time" or "Sledgehamer"), Phil Collins on drums (who would later take over the lead singer position and you may know him for the Disney movie soundtrack for Tarzan), keyboardist Tony Banks, bassist and guitarist Mike Rutherford, and guitarist Steve Hackett.

I am not sure how many people want to participate but If you want to just comment here and then PM your ratings for each song with a short review describing the song even if you rate it low.. I will try to keep bumping and updating this thread through the next week. It will end next Thursday.(maybe earlier, we are kinda laid back here) I will now tag people who said they were interested or I think they would be ( @Rumours1977 @That J @ARPiT @ryanripley @KING @calmar @Derpplause ) We are rating these on a 10 star scale and you can use one 11. Im just copying Rumours yall.

 

Edited by SolidSnake
  • Like 5
  • Love 1

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake

I was really nervous about doing this but Rumours helped me through it. So I hope you guys like it. I wanted to do something different. 

  • YAAAS 1
  • Love 1

Share


Link to post
Share on other sites
Rumours1977   Paws Up 14,790
Rumours1977

This is gonna be cool. I’ve never heard this album all the way through. :excited2:

Edited by Rumours1977
  • YAAAS 1

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake
1 minute ago, Rumours1977 said:

This is gonna be cool. I’ve never heard this album all the way through. :excited2:

I'm listening to it again lol. Almost finished with it. 

  • Like 1

Share


Link to post
Share on other sites
Rumours1977   Paws Up 14,790
Rumours1977
Just now, SolidSnake said:

I'm listening to it again lol. Almost finished with it. 

Should I listen to the version you posted with the “new stereo mix” or the version on Spotify with the original mixing?

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake
Just now, Rumours1977 said:

Should I listen to the version you posted with the “new stereo mix” or the version on Spotify with the original mixing?

Doesn't matter either one works. Im listening to the remastered version/ 

  • Thanks 1

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake

I'm curious as to how many people will listen to the whole thing. :D

Share


Link to post
Share on other sites
Rumours1977   Paws Up 14,790
Rumours1977
27 minutes ago, SolidSnake said:

I'm curious as to how many people will listen to the whole thing. :D

Well, I'm listening to the whole thing rn. :)

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake
34 minutes ago, Rumours1977 said:

Well, I'm listening to the whole thing rn. :)

I am glad haha. :wub:

Share


Link to post
Share on other sites
calmar   Paws Up 9,785
calmar

i don't think I can listen to it for a little while (currently driving across the country which means most of the time is driving or asleep, and I don't have Spotify premium) - but I will try to as soon as I can. What is the due date for the rates?

俺の勝利は揺るぎない

Share


Link to post
Share on other sites
That J   Paws Up 7,591
That J
2 hours ago, SolidSnake said:

61-a1ZA72OL.jpg

Before ARTPOP, before Bjork this was considered to be extremely artful and some would say pretentious music. Prog Rock was known for its extremely technical skill to pull off and its incredibly long songs. Selling England by the Pound is considered to be one of the best prog rock albums ever created and is generally consider to be Genesis's best album. This is considered the best lineup of the band with Peter Gabriel on vocals (who you may know for the songs "Big Time" or "Sledgehamer"), Phil Collins on drums (who would later take over the lead singer position and you may know him for the Disney movie soundtrack for Tarzan), keyboardist Tony Banks, bassist and guitarist Mike Rutherford, and guitarist Steve Hackett.

I am not sure how many people want to participate but If you want to just comment here and then PM your ratings for each song with a short review describing the song even if you rate it low.. I will try to keep bumping and updating this thread through the next week. It will end next Thursday.(maybe earlier, we are kinda laid back here) I will now tag people who said they were interested or I think they would be ( @Rumours1977 @That J @ARPiT @ryanripley @KING @calmar @Derpplause ) We are rating these on a 10 star scale and you can use one 11. Im just copying Rumours yall.

 

O.  M.  G

 

My mouth dropped when I saw this. You went DEEP.  You are amazing. 

  • Love 1
Makes me wanna pray, pray you'll always be here.

Share


Link to post
Share on other sites
That J   Paws Up 7,591
That J

I already know my number one.  And the one that gets a 3. 

Dont let the song lengths put you off guys. Just flow with it. This is a phenomenal album.  

Edited by That J
  • Love 1
Makes me wanna pray, pray you'll always be here.

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake
48 minutes ago, calmar said:

i don't think I can listen to it for a little while (currently driving across the country which means most of the time is driving or asleep, and I don't have Spotify premium) - but I will try to as soon as I can. What is the due date for the rates?

Next Thursday. 

Share


Link to post
Share on other sites
SolidSnake   Paws Up 2,506
SolidSnake
8 minutes ago, That J said:

O.  M.  G

 

My mouth dropped when I saw this. You went DEEP.  You are amazing. 

:wub::hug::rockstar: Thanks man!!!!! Ive already got some other albums lined up for next time. Both in prog and other genres.

  • Like 1

Share


Link to post
Share on other sites
That J   Paws Up 7,591
That J
14 minutes ago, SolidSnake said:

:wub::hug::rockstar: Thanks man!!!!! Ive already got some other albums lined up for next time. Both in prog and other genres.

I'm a fan already!  We will get along just fine. Haha. I'm pumped to do this. I do wanna play it out again first cuz it's been awhile. I'll send rates in a day or two.  

Edited by That J
Makes me wanna pray, pray you'll always be here.

Share


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×